Goodbye tropical Island, hello next tropical island

29 oktober 2017 - Hervey Bay, Australië

Het is inmiddels een hele tijd geleden dat ik een reisverhaal heb geschreven en er is een hele hoop gebeurt! Gelukkig hou ik een dagboekje bij, zodat elke seconde wordt onthouden van deze bijzondere reis, en jullie af en toe een update kan geven. :) Ondertussen zitten Tim en ik in de nachtbus van Airlie Beach naar Hervey Bay, een tocht van 13 uur. Genoeg tijd om te schrijven dus!

Mijn laatste reisverhaal was gebleven in het regenachtige Cairns, waar Tim en ik nog wat dagen de tijd hadden voor we naar het zonnige zuiden vertrokken. Ja je hoort het goed, we hadden regen in Cairns... Toch hebben we de dagen goed benut en uitgebreide hikes gemaakt in een nationaal park naast Cairns. Uiteraard waren deze hikes langer dan gepland (zoals altijd), maar het helemaal waard! Prachtige natuur en uitkijk punten! We zijn een wilde wallabie tegengekomen, wat erg leuk was. Enorme spinnen, versplinterende/afbrekende bomen en vroeg invallende avondschemering maakte de trip extra spannend.

Zaterdag 21 oktober zijn we van Cairns naar Magnetic Island gereisd, het eerste tropische oord op onze reis. Magnetic Island is een tropisch, klein, maar bergachtig eiland. Ook hier hebben we een hike gemaakt (warm!), waarbij we langs forten van WOII kwamen, en waarbij we koala's in de bomen hebben gezien. Vooral de mama met het kleine koalatje was erg schattig! We konden heel dichtbij komen. Verder hebben we ook Rock Wallabies gezien, die we konden voeren met restjes appel. Erg leuk! Uiteraard kun je niet op een tropisch eiland zitten zonder te zonnen, te zwemmen en naar de sterren te kijken, dus dat hebben we ook zeker gedaan.

Dinsdag 24 oktober zijn we van Magnetic Island naar Airlie Beach gereisd. Airlie Beach is een gezellig, toeristisch stadje aan de kust, dat voornamelijk gebruikt wordt als opstap plaats voor de Whitsundays. Dat hebben wij dus ook maar gedaan! Een zeiltocht door dit prachtige landschap van twee dagen en twee nachten. De zeilboot waar we op zaten heette de Broomstick. Een boot van 23m lang, wat erg groot lijkt, totdat je beseft hoeveel 25personen zijn en de slaap kabines ziet... Maargoed, het was gezellig knus op de boot :)
De Whitsundays bestaan uit 74 eilanden die samen een beschermd natuurgebied vormen en waarvan Whitehaven Beach het beroemdste is. Adembenemend mooi! Het fijnste zand ter wereld (silica zand), dat niet warm wordt omdat het zo wit is. Heel bijzonder. Verder hebben we op de zeiltrip ook gezwommen, gesnorkeld, en Tim heeft voor het eerst gedoken. En geloof het of niet, ondanks dat hij zelfs nog nooit gesnorkeld had, wilt hij het nog eens doen. Duiken is ook gewoon gaaf ;)

Vandaag hebben we nog een dagje doorgebracht in Airlie Beach en ons vooral bezig gehouden met onze verdere plannen uitpuzzelen en boeken. Wat staat er op de planning? Veel in een korte tijd! Nu reizen we in de nacht naar Hervey Bay, wat we als opstap plaats naar Fraser Island zullen gebruiken. Daarna zullen we doorreizen naar Noosa, Mooloolaba, Brisbane, Byron Bay en Sydney. We hebben allemaal leuke activiteiten gepland, maar daarover later meer. We hebben er zin in!

1. Amber:
    Hi Marije!
    Leuk verhaal weer en wat hebben jullie het lekker daar en al een hoop gedaan. Ik wil ook weer terug als ik die mooie foto's zie, wauw! Heel veel plezier nog gewenst en geniet ervan!
    Liefs, Amber
  2. Caroline:
    28 oktober 2017
    Super leuk om weer van jullie te horen! En wat een mooie unieke foto’s. Mooie voortzetting van jullie rondreis 🙋😘
  3. Conny:
    28 oktober 2017
    Wat heerlijk om jouw verhaal te lezen. En wat een mooie foto's, wat genieten jullie! Geweldig! Blijf dat vooral doen. Nog heel véél plezier en veel mooi weer! X
  4. Sander:
    28 oktober 2017
    Het was weer genieten tijdens het lezen van je verhaal, veel plezier verder, xxx mama.
  5. Sander:
    28 oktober 2017
    Wat een mooie belevenissen hebben jullie daar! Leuk om te lezen. En wat jullie allemaal nog gaan beleven! Genieten! Xx papa
  6. Joshogenbirk:
    30 oktober 2017
    even wat later ja ja wij hadden hier een winderige wolfskamer loop leuk om de tropical verhalen te lezen en de gezellig volle boot ! geniet