De eerste week in Cairns

9 oktober 2017 - Cairns, Australië

Het wordt weer tijd voor een reisverhaal, aangezien ik hier al weer bijna een week zit, al veel heb meegemaakt, en jullie waarschijnlijk wel nieuwsgierig zijn.
Of ik het naar mijn zin heb? Wauw! Naar mijn zin hebben is een understatement; het is geweldig hier!! Of ik mij vermaak? Ik kom zelfs tijd te kort! Of ik alleen ben? Geen moment!

Ik zal bij het begin beginnen. De reis hiernaartoe was erg lang, ik geef het toe. De eerste vlucht ging erg snel, we waren nog niet in de lucht of we gingen weer dalen. De overstap op Frankfurt was heel erg hard doorlopen om het volgende vliegtuig naar Singapore te halen. Dit was een vlucht van meer dan 12 uur. Films gekeken, gelezen in de lonely planet, gedut, het duurde erg lang. In Singapore weer een korte overstap van een uur, waarna een vlucht van 7 uur naar Cairns. Dit was in een klein vliegtuig, zonder beeldschermpjes en weinig ruimte. Afzien! Gelukkig zat er een erg aardige meneer naast mij, die natuur fotograaf is en natuurboeken schrijft. Erg leuk! Op het vliegveld werd ik opgehaald, samen met een ander meisje Hanna (Zweedse) om naar Nomads Hostel te gaan. S'avonds hebben we al meteen een rondleiding gekregen van een Aussie door Cairns. Ja klopt; Aussies zijn moeilijk te verstaan...

Cairns daarentegen is een mooie stad aan het water, modern, schoon, toeristisch, veilig, vriendelijk. Nomads hostel is een heel leuk hostel met een restaurant/bar, pooltafels, tafeltennis, zwembad, nette kamers/badkamers, leuke mensen, prima dus!! Ik slaap met 3andere meisjes op een kamer, Sophie (USA), Nicole (Schotland) en Rikkaa (Finland). Sinds de eerste dag trekken we veel samen op en het is erg gezellig. Leuk om alle verschillende culturen te leren, inclusief gebruiken en taalgebruik.

Donderdag hebben we meteen samen tours geboekt naar Daintree rainforest en de Atherton Tablelands. Donderdag en vrijdag rustig aan gedaan, Cairns verkent, dingetjes geregeld. Zaterdag was het tijd voor de eerste tour: Daintree rainforest: where rainforest meets reef. Dit was een erg gafe trip naar de noordergelegen regenwouden. We zijn naar een wildlife habitat geweest waar ze wallabies, koala's en cassowary's hadden. Daarna door naar Daintree, dat bekent staat omdat hier het regenwoud direct aan de kust ligt, en er veel mangrove bossen zijn. Gaaf! Echt een tropisch oord. Ook kregen we een krokodillen tocht over de daintree river, waar we vechtende krokodillen hebben gezien, gaaf!

Gisteren zijn Sophie en ik naar de Atherton Tablelands geweest, een heuvelachtig landschap met veel watervallen. Het was een erg leuke tocht met een leuke reisbegeleider. We hebben gezwommen bij de watervallen, van de watervallen afgeslide, en gezwommen in een vulkanisch Kratermeer. Prachtig!!

Vandaag ben ik met Nicole naar de botanische tuinen geweest en nu zit ik in een hangmat naast het zwembad, met een enorme opblaas flamingo als gezelschap.

Morgen vroeg tijd voor de CDC diving tour. Spannend!! Mijn volgende verhaal zal na deze week zijn. Tot dan!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Conny:
    9 oktober 2017
    Dat klinkt geweldig allemaal Marije!! En de foto's zijn ook prachtig. Leuk om je zo te kunnen volgen. Veel plezier op de boot en met duiken! x Conny
  2. Bas:
    Kangaroooossss 😀😎
  3. Joshogenbirk:
    9 oktober 2017
    Hoi Marije, nou dat is wat je noemt meteen diep down under mooi verslag
  4. Caroline:
    9 oktober 2017
    Wauw het klinkt allemaal super gaaf en spannend (vechtende krokodillen😳)! Ook super fijn dat je meteen aansluiting hebt gevonden met andere backpackers. Kijk al uit naar je volgende verslag! Mooie voortzetting van je reis, Marije 👌👋🏻🙋
  5. Nelleke:
    15 oktober 2017
    Nu al schitterende ervaringen. Heel gaaf Marije.
  6. Danielle:
    17 oktober 2017
    met veel plezier gelezen en in afwachting van je volgende verhaal. nu genieten met je lieve vriend. have fun!!