Big cities and Botanical gardens

15 november 2017 - Melbourne, Australië

De titel zegt het al; zelfs in de grote stad weet ik de natuur wel te vinden!

Woensdag 8 november zijn Tim en ik vanaf Byron Bay naar de eerst echte grote stad gevlogen: Sydney. Van tevoren erg benieuwd, hoe gaat de grote stad ons bevallen, na al die ongerepte natuur?
Die dag hebben we al meteen het belangrijkste deel van de stad gezien, met het Sydney Opera House en de Sydney Harbour Bridge. Een prachtige plek waar we de zon onder hebben zien gaan.

Donderdag 9 november hebben we met een tour de Blue Mountains gezien. Een prachtig national park ten westen van Sydney. Onze tourguide vertelde veel over het gebied en de geschiedenis van Australië, wat erg leuk was. (De Blue Mountains heten zo, omdat ze vanaf een uitzichtpunt blauw lijken, door de brekende zon in de vrijkomende dampen van de oliën van de vele Eukalyptusbomen).

Vrijdag 10 november was de laatste dag van Tim in Australië, een moeilijke dag waarvan we zoveel mogelijk hebben genoten. We hebben de trein (wat meer een metro is) naar Bondi Beach genomen, en hier de Coastal Walk gedaan. Prachtig uitzicht over de vele stranden van Sydney. Tegen het einde van de dag hebben we Darling Harbour bekeken, weer een ander deel van Sydney, met veel sfeer en gezellige restaurants. S'avonds heb ik Tim naar het vliegveld gebracht, een moeilijk moment voor ons beiden. Gelukkig had ik s'avonds meteen aanspraak met twee Nederlanders en was ik niet meteen alleen. Zaterdag heb ik een rondleiding gevolgd door de Botanische tuinen en een rondleiding door de Art Gallery van Sydney. Erg interessant en veel geleerd! Ondanks de vele mensen om me heen voelde ik me af en toe toch alleen en was ik blij savonds de stad te verlaten.

Zondagochtend kwam ik behoorlijk kapot aan in Melbourne, na een 12uur durende nachtbus. Verwelkomd met een douche en gratis pannekoeken kon de dag beginnen. Samen met een Oostenrijks meisje, Anne, heb ik een stadstour gevolgd, die erg interessant was. S'avonds zijn we naar een noodle festival geweest, wat erg gezellig was. Maandag zijn we samen naar St. Kilda Beach geweest en hebben de St. Kilda stadstour gevolgd. S'avonds hebben we met wat mensen pizza gegeten en de pinguïns opgezocht. Ja je hoort het goed, de pinguïns. Hele schattige kleine, die tussen de rotsen broeden en snachts actief worden. Het waren er erg veel en ze trokken zich niks aan van mensen. Heel bijzonder.

Gisteren was ik weer alleen, omdat Anne naar Azië is gevlogen. Toch heb ik me niet verveeld en ben ik langs de traveldesk gegaan om een trip te boeken naar Tasmanië, wauwww!! Maar daarover later meer... ;). Daarna heb ik the Melbourne Library bezocht, een prachtig victoriaans gebouw met allerlei exposities, en het herdenkingsmonument van WO1&2; Shrine of Remembrance. Australië is bij beide wereldoorlogen betrokken geweest, over de hele wereld, en heeft veel mannen verloren. Indrukwekkend gebouw. Daarna heb ik de rest van de middag doorgebracht in de botanische tuin. De grootste en mooiste tot nu toe. Hier kan ik nog wel wat extra tijd spenderen!

Vandaag ga ik waarschijnlijk een hike maken in het Dandenong national park, met een jongen die ik maandag op een tour heb ontmoet. Hopelijk blijft het mooi weer, al is 32gr wel wat té enthousiast.. Morgen is het tijd voor de Great Ocean Road, en dan volgende week Tasmanië, wauw!!

1. Annebel de Kort:
    Hoi Marije,

Wat hebt je veel gezien en mee gemakt. Ik kan me indenken hoe moeilijk het zou zijn om afscheid van Tim te nijmen, maar je hebt meteen het beste van gemaakt en wat leuke mensen ontmoet om samen dingen te bezoeken. Vogende keer als ik in Melbourne ben ga ik de Botanical Gardens opzoeken, ik heb niet geweten dat ze zo mooi zijn, leuk om dat van jou te horen. Tot gauw, xx
  2. Amber:
    Hi Marije!
    Mooi reisverslag weer! Heel leuk om te zien dat je het zo naar je zin hebt! Tim is weer in goede handen thuis! :) Je gaat zelfs naar Tasmanië, ik ben benieuwd naar alle verhalen en foto's ,& stiekem ben ik toch een beetje jaloers op je! Heel veel plezier gewenst bij de Great Ocean Road, het zal een unieke ervaring voor je worden!
    Liefs, Amber
  3. Tim:
    Hoi Marije :)

Heel mooi verslag met mooie foto's! Ik ben blij dat we samen nog de grote stad Sydney gezien hebben. Maar Melbourne klinkt ook als een mooie stad zeker als ik de foto's zie! Ik ben jaloers ;) maar geniet ervan! Morgen the great ocean road dus dat zal ook tof worden. Heel veel plezier daar verder!

Dikke kus!
  4. Ineke:
    veel plezier
  5. Van der werf:
    15 november 2017
    Hoi Lieverd. Onze ondernemende kleindochter. Wat heb je alleen al weer veel gedaan. En naar Tasmanië. Dat wordt vast bijzonder. We reizen weer mee. Liefs O en O.
  6. Sander:
    15 november 2017
    Hoi reislustige dochter ;) ik heb weer genoten van je reisverslag. We kijken uit naar het volgende verslag, en de mooie foto's. Veel plezier en pas goed op jezelf.😘
  7. Caroline:
    15 november 2017
    Hoi Marije, wat leuk dat je zo trouw blijft schrijven! Het zal niet meevallen nu zonder Tim maar fijn dat je jouw reis weer verder hebt opgepakt! Super stoer van je. En geniet van alles wat op je pad komt. Alvast een mooie reis gewenst naar Tasmanië. Liefs Caroline 🙋
  8. Sander:
    15 november 2017
    Dank voor je mooie en leuke reisverslag! En de prachtige foto's! Je hebt al weer veel gedaan sinds het vertrek van Tim. Gelukkig heb je je draai ook weer gevonden. Op naar het mooie Tasmanië! na ook nog "even"de Great Ocean Road te hebben gedaan. Heel veel plezier. We keep on following you!
  9. Cisca:
    16 november 2017
    Indrukwekkend!
    En ik ben benieuwd naar je belevenissen in Tasmanië. Want waarschijnlijk is het daar erg bijzonder. Geniet ervan!!!
  10. Conny:
    17 november 2017
    Leuk verslag weer Marije! Jammer dat Tim je inmiddels heeft moeten verlaten, die is alweer aan het ploeteren in Nederland. Jij hebt gelukkig de draad weer opgepakt, geniet er nog maar van! Veel plezier in Tasmanië en tot je volgende verslag. X