Met 12kg de wereld rond

3 oktober 2017 - Schiphol, Nederland

Nou daar zit ik dan, bij de gate te wachten tot ik het vliegtuig in mag. Toch wel een beetje gek, zo alleen. Vanochtend om half 6 opgestaan en half 7 vertrokken naar Schiphol. Papa die zich verbaast over de file op de weg, mama die zich zorgen maakt over mijn korte overstappen, en Tim die angstvallig alles probeert te onthouden om het over twee weken na te doen. En ik? Zenuwachtig, een beetje misselijk en ontroerd over iedereen die me een fijne reis toewenst.

Ik vlieg eerst naar Frankfurt, dan naar Singapore en dan naar Cairns. Een reis van bijna 24uur, naar de andere kant van de wereld. Mijn plannen? In Cairns heb ik eerst een weekje de tijd. Om te acclimatiseren en al zoveel mogelijk te zien. Om kennis te maken met het land en de mensen, maar ook met de duikschool. Dinsdag 10 oktober ga ik met een trip mee van cairns diving center, CDC. Ik ga daar vrijwilligen op de liveaboard van de kangaroo Explorer, een motor- catamaran voor 8 dagen. Hierbij moet ik hard werken, zoals het dek schrobben, bedden verschonen, afwas doen en klanten helpen. Maar, hiervoor mag ik ook een week lang, elke dag tot 3x toe duiken en heb ik gratis eten en overnachting. Duiken in Great Barrier Reef!!! Yeey!!!

Dinsdag 17 oktober kom ik weer terug in cairns en dan zie ik Tim weer. We gaan dan afreizen naar het zuiden, richting Brisbane, in ongeveer 3 weken.

Jaja, de droom staat al van kinds af aan, de plannen al een half jaar. Nu de uitvoering!!

Ik hou jullie op de hoogte van de uitvoering. Ik hoop voldoende internet te hebben om af en toe een verhaal of foto's te uploaden.

Veel liefs,
Marije

1. Conny:
    3 oktober 2017
    Dat gaat de vakantie van je leven worden! Nogmaals héél véél plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag! X Conny
  2. Tim:
    3 oktober 2017
    Mooie reisblog! Hele fijne en voorspoedige reis. Geniet ervan daar en over 2 weken sluit ik bij je aan :)

Kus Tim
  3. Caroline:
    3 oktober 2017
    Geniet van alles wat je mee maakt! Super cool dat je jouw droom verwezenlijkt. Een hele mooie reis gewenst en natuurlijk heel veel mooie duiken in het Barrier Reef 👌🏻🙋
  4. Sander:
    3 oktober 2017
    Wat leuk om je eerste verhaal te lezen. Ik kijk uit naar je volgende verhaal! Geniet van je reis en pas goed op jezelf. Dikke knuffel! Papa
  5. Cisca:
    4 oktober 2017
    Wat leuk om zo jou reis te kunnen meebeleven!
    Ontspan en geniet!!!!
    Liefs Cisca
  6. Sabine:
    Heelveel plezier!!!😘
  7. Van der werf:
    4 oktober 2017
    Fijn dat je een goede reis had en nu genieten. We kijken uit naar je verdere reisverslagen. Liefs O en O.