Beautiful lakes, stunning mountains and unbelievable lookouts

23 december 2017 - Singapore, Singapore

Zie de titel: wat wil je nog meer? Niks! Misschien wat meer tijd... Zometeen vlieg ik al naar huis! Mn backpack vol met kerst cadeaus afgeleverd op de band, en in recordtijd door de douane. Alle tijd dus, nu ik zit te wachten bij de gate. Ik zal vertellen wat ik de afgelopen twee weken heb beleeft.

De rondreis over het zuidereiland begon in Christchurch op zondag 10 dec. Met de Intercity bus in 1 dag naar Queenstown. Onderweg gestopt bij Lake Tekapo, wat voor altijd een bijzondere plek zal blijven, ondanks de bergen toeristen tegenwoordig. De bergen zelf, lagen trouwens in de wolken, dus geen Mt Cook zichtbaar vanaf Lake Pukaki. Wel volop genoten van de prachtige route. Wat een ongelooflijk mooi land is Nieuw Zeeland!

Maandag heb ik met twee meisjes, Ruby & Sunny, mee gereisd in hun auto naar Wanaka. Ik had hun al ontmoet in Hanmer Springs, en het is een prettig gestoord duo. In Wanaka verbleven we twee nachten en hebben we gefietst en gehiked. Vooral Roys Peak was een killer, 8km lang omhoog lopen naar een hoogte van 1578m (een klim van 1301m!). Maar wat een uitzicht! Zo hoog dat het niet 'echt' meer lijkt. Ongelooflijk! Op de berg veel mensen ontmoet, waaronder Vanessa en Sabrina, waar we de rest van de week mee hebben opgetrokken (als oude omaatjes omdat niemand meer normaal kon lopen, haha!)

Vanaf woensdag 13dec tot zaterdag 16dec was ik met hun allen in Queenstown. Dé extreme sports & uitgaansstad in Nieuw Zeeland. Wees gerust, voor mij geen bungeejumpen of sterke drank. Wel heb ik op donderdag de Gondala genomen om te genieten van het uitzicht. Besloten dat een uitzicht mooier is als je er moeite voor doet, dus vrijdag hebben Vanessa en ik de Ben Lomond track gelopen naar de Saddle. Vanaf daar was het uitzicht nóg mooier! Op zaterdag hebben Vanessa en ik canyoning gedaan. Dit is abseilen, sliden, klimmen, klauteren en van rotsen springen in een 'canyon'. Erg gaaf! en ik ben er heelhuids uit gekomen (uitgezonderd de sandfly bites)

Zaterdag avond zijn we door gereisd naar Te Anau. Dit was de opstapplaats voor Milford Sound op zondag. Een regenachtige dag in de fiordlanden van NZ. Een mysterieuze plek met al die laaghangend bewolking. En ik heb nog nooit zó veel watervallen gezien! Wauw! (Met drie koppen thee om me warm te houden weet je al wel wat het gevolg was...)

Maandag was het tijd om afscheid te nemen van Sonny en Ruby, om met Vanessa door te reizen naar Dunedin. De een na laatste stop op mijn reis en de anderhalve dag is daar goed besteed! Maandag heb ik de stad bekeken en ben ik naar het museum geweest over de geschiedenis van NZ en Dunedin. Dinsdag ben ik sochtends met Vanessa naar Castle Larnach geweest, een schattig kasteel in de heuvels. Hiervoor moesten we uiteraard weer de heuvels beklimmen. Met het 'ge-behhh' van de schapen als support hebben onze kuiten dit overleeft! Smiddags/savonds had ik een hele leuke wildlife tour naar peninsula. Vele vogelsoorten, albatrossen, zeehonden, zeeleeuwen, blue pinquins en yellow eyed pinquins; ik was helemaal in mijn element!

Woendag hebben Vanessa en ik vroeg de bus gepakt naar Christchurch, waarna ik haar een rondleiding door de stad heb gegeven. Alsof ik er al jaren rondloop, haha! Jammer genoeg ook van haar afscheid moeten nemen... maar ik ga haar zeker opzoeken in Berlijn (wie gaat mee op deze volgende trip?) Woensdag avond heerlijk bij Annebel gegeten en geslapen in het heerlijke bedje!

Donderdag werd ik gewekt door Tess, die het tijd vond om op te staan. Daardoor wel een goed besteede laatste dag! We hebben gekanoëd op de Avon River, met z'n drieën in een kano. Wat een avontuur! Smiddags zijn Annebel en ik in de Gondala van Christchurch geweest, het laatste prachtige uitzicht over NZ. S'avonds heeft Annebel weer heerlijk voor me gekookt, wat een luxe!

Vanochtend hebben we met Tess over het strand gelopen, iets wat we alle drie prachtig vinden. Als brunch hadden we wentelteefjes, kerstmuziek en kerstlichtjes, om in de Nederlandse kerst stemming te komen. Want met minimaal 20 graden buiten, is die ver te zoeken! Tijd om naar het vliegveld te gaan en afscheid te nemen van Annebel en Tess. Jammer genoeg kwam Tess niet door de douane ;)

Op dit moment zit ik in het vliegtuig, en heb ik veel te veel tijd om dit verhaal nog langer te maken. Hier zal ik nu maar mee stoppen want jullie zijn vast allemaal druk met de kerst voorbereidingen. Ik heb in ieder geval enorm van mijn avontuur genoten en het had zo nog langer kunnen duren! Er valt nog zo veel te ontdekken in Australië en Nieuw Zeeland! Ik kijk er nu al naar uit om terug te gaan ;) Maar voor nu: Ik kijk ernaar uit jullie allemaal weer te zien!!! Ik wens iedereen een fijne kerst toe, en natuurlijk een gelukkig nieuwjaar. Ik hoop gauw iedereen weer in persoon te kunnen spreken, want dat blijft nog steeds de beste manier van communicatie ;)
Veel liefs,
Marije

1. Caroline:
    22 december 2017
    Wat super leuk om zo een beetje met je mee te mogen reizen! Wat fijn dat je zo’n geweldige reis hebt gemaakt. En wat zal je nog veel te vertellen hebben als je thuis bent! Heerlijk samen met je familie en vriend kerst vieren. Lieve marije dank voor je verhalen en alle goeds voor 2018 gewenst! Liefs Caroline 🙋😘
  2. Sander:
    22 december 2017
    Je hebt weer een mooi verhaal geschreven Marije. Ik geloof graag dat je nog langer had willen blijven. Zelfs 3 maanden is nog te kort dus.... Het is spannend om je morgen vroeg weer in het echie te ontmoeten. We kijken er naar uit! Dank voor alle mooie verhalen. Het is een mooi document geworden. En de Kerst wordt gezellig! Liefs papa
  3. Annebel de Kort:
    22 december 2017
    Bedankt voor je reis verhalen, ik heb ervan genoten, niet zozeer van wat je gezien en gedaan hebt maar het feit dat je het ondernomen hebt.
    I suspect it's also been a trip of self discovery, and not just ticking off the fashionable bucket list notion. Life is after all not a race, although it sometimes feels like it, I believe learning and experience to help us grow is a good part of it, and from what I've observed you've got the hang of it!
    Come back soon, me and Tess miss you. xxx Enjoy your home coming, and the Christmas celebrations. Best wishes for an exciting New Year awaiting you. You are a very special connection in my life to those I have loved. Go well in your journey of life. xxx Annebel
  4. Conny:
    22 december 2017
    Wat een mooi verhaal weer, en wat heb je weer veel gedaan en gezien. Je zal het best jammer vinden om weer naar huis te moeten gaan. Maar gelukkig zitten er in Nederland een heleboel mensen op je te wachten die heel blij zijn om je weer te zien. Véél plezier bij thuiskomst en alvast hele mooie kerstdagen. Tot 2e kerstdag. X